Serdivan'da miras meselesi yüzünden bir abi kardeşini, yengesini ve yeğenini ateşli silah ile vurarak vahşice öldürdü. Öldürmek her zaman kötüdür fakat namazdayken insanı öldüren, ihramda adam öldüren ve Ramazanda adam öldüren katillik ise diğerlerinden daha şiddetlidir.
Öldürme sebebinin ise “mal ve miras” olması gerçekten düşündürücüdür. Hâlbuki Kur’an bize Âdemin oğullarının kıssasını açıkça öğretmiş ve katil olmanın acı sonucunu bildirmiştir. İnsan özellikle Müslüman bundan ders almamıştır.
Rabbimiz insan öldürmeyi şirk günahından sonra ki büyük günahlardan sayar ve öldürme fiilinin cezasını ise şöyle haber verir: “Kim de bir mümini kasten öldürürse cezası, içinde devamlı kalmak üzere cehennemdir. Allah ona gazap etmiş, onu lânetlemiş ve onun için büyük bir azap hazırlamıştır.” (Nisa, 93) İbn Abbas olmak üzere birkaç âlim, haksız olarak adam öldüren kimsenin tövbesinin kabul edilmeyeceğine kani olmuşlar; konumuz olan âyetin, küfür dahil her günahın tövbesinin makbul olacağını ifade eden nasları nesih veya tahsis ettiğini (bu ağır cinayeti işleyenleri dışarıda bıraktığını) ileri sürmüşlerdir (Buhârî, “Tefsîr”, 4/16). Kasten adam öldüren kimselere uygulanacak dünya cezası kısastır. Maktulün ailesinin tamamı veya bir kısmı kısastan vazgeçer yahut tazminat karşılığında sulha razı olurlarsa kısas cezası düşer ve diyet devreye girer. Kasten öldürme suçunda diyeti, katilin âkılesi değil kendisi öder (bk. Bakara 2/178-179).
Başka bir ayet konuyu şöyle anlatır. “Mirası hak hukuk demeden yiyorsunuz. Malı aşırı derecede seviyorsunuz. (Fecr, 19-20). Mirası vermemek günah olduğu gibi, haksızca miras istemekte günahtır.
Mübarek Ramazan ayının ahlakını öğreten hadisi şerifi muhakkak duymuşuzdur. Hz. Peygamber, bütün ibadetler gibi orucun da insan davranışlarını etkileyen, düzenleyen yönlerine işaret eder: “Oruç bir kalkandır. Oruçlu, saygısızlık yapmasın, ahlâksızca konuşmasın. Eğer biri kendisiyle dövüşmeye veya sövüşmeye kalkışırsa, iki defa, "Ben oruçluyum." desin. Bu canı bu tende tutan Allah"a yemin ederim ki oruçlunun (açlıktan dolayı değişen) ağız kokusu Allah nezdinde, misk kokusundan daha hoştur. (Allah, oruçlu için şöyle buyurur): "O, yemesini, içmesini ve cinsel isteklerini benim için terk ediyor. Oruç benim içindir. Onun mükâfatını ben vereceğim. Bir iyiliğe ise on misli ecir vardır."
Öldürmenin akraba asrında olması ise daha büyük günahtır. Zira akrabalık ilişkisi dinin en önemli ahlaki ilkesidir. Terk etmek ise günah olarak bildirilmiştir. Üstüne üstlük birde öldürme işin içine girerse bunun sorumlusu sadece katil değil, eğitim sitemimiz, hukuk, ceza, siyasi ve aile çevresi olarak hepimiz bu suça ortağızdır. İnsana değer vermeyen rejimler maalesef sadece tel’in ve dua ile yetinmektedirler. Katil üreten bir sistemde yaşamaktayız. Bu öldürmeden kendi adıma sorumlu olduğum gibi, tüm toplum bu günaha dereceleri farklı olsa da ortaktır.